Kata-Kata Mutiara dari Anak Kepada Orangtua

Kata-Kata Mutiara dari Anak Kepada Orangtua
Kata-kata mutiara
Kata-kata mutiara untuk hari ibu - Merupakan salah satu kompilasi kata kata mutiara dari koleksi blog kami yang mendedahkan bukti betapa isimewanya sosok ibu bagi kita. Karna seorang ibu adalah sosok wanita yang kelihatan lemah namun sesungguhnya kuat. Walau Hanya sembilan bulan kita bersemayam di dalam rahimnya sebelum kita dilahirkan. Sehingga tiba masanya, seorang ibu dengan penuh cinta, harapan dan pengorbanan, memperkenalkan kita kepada dunia. Dengan perasaaan sakit yang begitu dasyat, seorang ibu melahirkan kita. Tiada rasa benci, namun bertambah sayanglah cintanya beliau kepada sang anak yang dilahirkan, meski nyawa sebagai taruhannya. Adakah orang yang lebih hebat daripada itu?

Duhai Sobat, Seseorang ibu adalah sekolah pertama bagi kita sebagai anak. Melalui kesabaran dan kasih sayangnya, ibu mengajar kita bercakap, melatih kita berjalan. Ibu menjaga kita dengan sebaik-baik penjagaan. Tak pernah ada kata bosan ataupun mengeluh beliau mengasuh kita, meski seringkali kita membantah dan bertingkah tak sepatutnya. Adakah yang lebih hebat daripada itu?

Begitulah besarnya jasa seorang ibu hingga tak akan pernah terbalaskan dengan apapun juga. Sudah menjadi suatu kemestian kita sebagai seorang anak berbakti padanya. Mencintai dan mengasihi beliau yang telah memberikan semua masa dan cinta untuk kebahagiaan kita.

Kita yang sering berbuat salah hingga terkadang tanpa disedari kita telah melukai hatinya, di kesempatan moment hari ibu negara yang jatuh setiap tanggal 22 Disember, sudah sewajarnya kita mengatakan sesuatu yang mendedahkan betapa sosok ibu sangat istimewa di mata kita, betapa beruntungnya kita mempunyai beliau, betapa kita sangat bahagia melihat senyum kebahagiannya.

Meski jasa segala kebaikan seorang ibu tak akan pernah setanding dengan apa-apa di dunia ini, namun kata-kata mutiara dari anak untuk ibu bapa dijangka mampu menyenangkan hati ibu dengan kata-kata indah yang membuktikan bahawa seorang ibu sangatlah istimewa, seperti contoh berikut ini:

Ø Dia adalah guru terbaik
Mengajar kami berbicara dari kata demi kata yang bermakna do'a
Mengajar kami berjalan selangkah demi selangkah penuh harapan
Mengajar kami menyanyi tuk mendengar suara hati
Mengajar kami melihat tuk memandang luas ladang impian
Mengajar mendengar dengan memahami setiap rasa kepedulian
Dia adalah seorang ibu

Ø Ibu adalah tingkap kebahagiaan
Tangisnya adalah do'a dan marahnya adalah kasihsayang

Ø Dengan sepenuh cinta dan pengorbanan, ibu adalah alasan kita ada.
Menyapa dunia untuk sejarah kehidupan yang baru.

Ø Tak ada ketulusan cinta, setulus cinta seorang ibu
Tak ada cinta sejati, semurni cinta kasih seorang ibu
Tak ada kehangatan mentari pagi, sehangat kasihmu ibu

Ø Saat merasa sepi ditengah-tengah suasana keramaian
Saat merasa sendiri ketika semua orang pergi meninggalkan
Dan di saat letih dengan semua kepenatan ini
Hanya satu orang yang akan tetap selalu ada,
Akan tetap berdiri tegap mendampingi
Akan tetap menghulurkan tangan dan memanjatkan do'a
Dia adalah seorang ibu.
Dengan segenap cinta dan pengorbanan demi kebahagiaan kita

Ø Cinta ibu adalah bukti kasih Tuhan. Ibu mendidik kami, menjaga kami, menghibur kami dan selalu ada buat kami. Kami bersyukur kepada Tuhan dengan berusaha membuatmu bahagia ibu

Ø Dunia boleh saja bilang aku bodoh, tapi ibu akan berkata "kamu pandai nak, teruslah belajar ..."
Dunia boleh saja bilang aku payah, tapi ibu akan berkata, "semangat nak, kamu pasti boleh!"
Ibu adalah penyemangat terbesar dalam hidupku. Terimakasih bu.

Ø Seorang lelaki boleh saja mencintai banyak wanita, tetapi dari sekian banyak wanita yang disayangi ... ibu tetaplah yang tersayang

Ø Adanya kita saat ini adalah berkat tangan kasih seorang ibu. Kehebatan yang kita raih adalah kehebatan seorang ibu

Ø Sebanyak apapun kita berbuat salah, selalu ada pintu maaf dari seorang ibu
Sekerap apapun kita menyakitinya, selalu ada do'a ibu untuk kita
Ibu adalah sosok penyejuk hati, hadirmu bagaikan malaikat yang Tuhan kirimkan untuk kami

Ø Ibu adalah orang pertama yang akan tersenyum gembira melihat kebagiaan kita. Dan orang pertama yang akan tenggelam dalam do'a ketika kesedihan menghampiri kita.

Tak ada kata malu untuk mendedahkan rasa sayang dari seorang anak untuk ibu bapa khususnya seorang ibu. Karna bagi seorang ibu, sanjungan dari seorang anak adalah hadiah kecil nan berharga yang lebih bernilai daripada hadiah-hadiah apapun yang sangat mahal. Selagi ada kesempatan, temuilah ibu, peluklah dan katakan betapa beliau sangat bermakna untuk kita. Demikian kata-kata mutiara dari anak untuk ibu bapa terbaru 2015. Semoga memberi inspirasi!

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

0 komentar:

Post a Comment